Uczestnicy projektu przygotowali i przeprowadzili zajęcia pokazowe na lekcji informatyki w klasach siódmych i ósmych. Przed lekcją na której miał odbyć się pokaz bardzo starannie przygotowali roboty. Doładowali moduły zasilania, sprawdzili wszystkie elementy ruchome i zaprogramowane wykonywane sekwencje ruchowe. Pokaz poprzedzony był wyjaśnieniem w jaki sposób powstały modele robotów, jakie pojawiły się problemy w czasie budowy a także w czasie programowania. Każdy z trzech uczestników projektu omówił swój model robota wyjaśniając jakich przekładni użył i jak działa mechanizm. W przypadku „Dzika” i „Słonia” omówili jak realizowany jest napęd kroczący, natomiast w przypadku „Psa” napęd gąsienicowy. Wyjaśniona również została zasada działania czujników zbliżeniowych oraz zastosowania algorytmów sekwencyjnych.
Uczniowie po pokazie zadawali pytania, na które udzielane były wyczerpujące odpowiedzi.
W trakcie przeprowadzenia pokazów dbano o bezpieczeństwo BHP. Wykonano również szereg zdjęć, które wykorzystane zostaną w końcowej prezentacji. Uczestnicy projektu zwracali uwagę na to, aby odpowiadać uczniom na zadawane pytania merytorycznie. Dbali o miłą atmosferę i porządek na lekcji w czasie pokazu.
Pokaz zawierał następujące etapy:
Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl