Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle
w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle

SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY

Jak już wiecie w Warszawie miała miejsce XXVIII sesja SDiM. Temat sesji już znacie, a teraz szczegółowa relacja z naszego wyjazdu. Do Warszawy jechałyśmy 31 maja 2022 r. autobusem w towarzystwie zwycięzców ze szkół podstawowych i średnich, czyli można powiedzieć „autobus poselski” z Podkarpacia. Zajechałyśmy po południu i po przyjeździe do Warszawy rozpoczęłyśmy zwiedzanie Łazienek Królewskich z przewodnikiem. Zobaczyłyśmy pałac na wyspie oraz pałac myśliwski tym samym przeniosłyśmy się w czasy „króla Stasia” Poniatowskiego. Potem wszyscy udaliśmy się na Warszawską Starówkę, gdzie z wysokiej kolumny spoglądał na nas Zygmunt III Waza, widzieliśmy Pałac Kultury i Nauki, Pomnik Małego Powstańca oraz fragment gąsienicy czołgu z Powstania Warszawskiego. Następnie odwiedziliśmy cmentarz powązkowski i zatrzymaliśmy się przy grobach osób zasłużonych Aleksandra Kamińskiego, Aleksego Dawidowskiego, Tadeusza Zawadzkiego i Jana Bytnara – bohaterów „Kamieni na szaniec”.

1 czerwca 2022r. odbyło się posiedzenie sejmu dla dzieci i młodzieży. Głos zabrało wielu polityków oraz młodzież – posłowie, którzy podjęli tematy dotyczące edukacji w Polsce, jak i spraw inflacji w naszym kraju. Miałyśmy okazję zagłosować nad poprawkami i czułyśmy się jak prawdziwe posłanki RP.

Zachęcamy Was, abyście w przyszłym roku szkolnym również mieli możliwość uczestniczenia w tym niezapomnianym wydarzeniu.

Julia i Wiktoria
  • miniaturka obrazu

Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz

Skrypt galerii pobrany z itporady.pl
został dopasowany do naszych potrzeb.
© SP 12, Jasło 15 IX 22
na niebieskim tle herb Jasła, logo Fundacji Orlen dla Pomorza i napis: JASIELSKA LIGA NAUKOWA Z ORLENEMSOS 800121212 Potrzebujesz pomocy? Dziecięcy telefon Zaufania Całodobowy, 7 dni w tygodniumLegitymacjalogo Geniallne SzkolyPostaw na rodzinę!Srebrna Honorowa Odznaka Przyjaciel Hufca ZHP Jasłocertyfikat: Bezpieczna i przyjazna szkołaDęby pamięci Stowarzyszenie Weteranów Polskich Formacji Granicznych
Wolne lekturyCITiK Jasłologo Zintegrowana Platforma EdukacyjnaLogo krajowego repozytorium obiektów nauki i kultury. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na stronę kronika.gov.plDobry Start
lmapa strony·deklaracja dostępności·Nu Html Checker·CSS W3CFeed_iconKurs HTML - strona WWW za darmo