Przejdź do treści

Herb Polski

Przedszkole Miejskie nr 9 z Oddziałami Specjalnymi i Oddziałami Integracyjnymi w Jaśle
w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle

Wydarzenia - 2023/24

napis - Dumni z Powstańców - pokaż, że pamiętasz z wkomponowanym po środku stylizowanym symbolem kotwicy - Polski walczącej

Zakończenie projektu „BohaterON – w Twojej Szkole” (w naszym przedszkolu)

Włączyliśmy się w ogólnopolską kampanię o tematyce historycznej, pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki oraz Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.

Celem kampanii było:

Projekt miał edukować małych Polaków, bazując na historiach Powstańców.

  1. Wypełniliśmy zadanie – Dumni z Powstańców, przesłaliśmy Powstańcom wirtualną kartkę pocztową – wpis na portalu, zaznaczając w ten sposób na mapie Polski nasze przedszkole.
  2. W trzech grupach: Misie, Słoneczka i Żabki, przeprowadzone zostały zajęcia, których celem było zapoznanie dzieci z w/w tematyką. Scenariusze zajęć dostosowane były do poziomu percepcji dzieci przedszkolnych.
    I zajęcia: „Niebajka o Powstaniu Warszawskim” – przedstawienie kukiełkowe (materiał wideo), celem zajęć było:
    – wprowadzenie najmłodszych w tematykę Powstania Warszawskiego i losy Powstańców Warszawskich
      * dzieci poznały dziadka Władka i jego historię powstańczą (przenoszenie wiadomości)
      * zastanawiały się i nazywały, co zrobił dziadek? oraz jakie cechy miał dziadek
      * próbowały odpowiedzieć na pytania: „kim jest bohater?” „po czym można poznać bohatera
      * w jednej grupie wykonały prace manualną – papierowe pacynki-Myszki
      * odgrywały scenki na temat rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem tych pacynek
      * w innej grupie wykonywały pracę plastyczno-techniczną „Medal dla bohatera”
    II zajęcia: „Lekcja bohaterstwa”- opowiadanie Elizy Piotrowskiej „Jak zostać bohaterem” (słuchane i oglądane za pośrednictwem Internetu), celem zajęć było:
    – poznawanie i rozumienie pojęć: ojczyzna, historia, wolność, bohater
    – uczenie się rozpoznawania zachowań społecznych z wyrażaniem szacunki do ojczyzny
    – kształtowanie tolerancji i rozwijanie wrażliwość na potrzeby innych
      * dzieci wysłuchały audiobooka uzupełnionego ilustracjami i poznały bohaterstwo dziadka
      * uczestniczyły w rozmowie o bohaterach utworu
      * poznały bohaterskich rówieśników: Helmera i Leona
      * zastanawiały się nad znaczeniem słów: ojczyzna, historia, wolność, bohater
      * ustalały, w jaki sposób mogą dbać o ojczyznę: najbliższe otoczenie, grupę, przedszkole?
      * wykorzystując plakat akcji BohaterON –u analizowały go i kolorowały
      * wykonały pracę plastyczną „Pocztówka dla Hermana” na której rysowały to, co chciałyby pokazać koledze z innego kraju

Dodatkowo odbyły się:

  1. Improwizacje taneczne z biało-czerwonymi paskami bibuły do piosenki promującej akcje „Włącz historię”.
  2. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy barykady” z wykorzystaniem klocków cegiełek i kartonowych pudeł oraz symbolu „Polski Walczącej”.
  3. Zabawa tematyczna „Bronimy Warszawy” inspirowana oglądanym przedstawieniem kukiełkowym i postacią dziadka Powstańca, z wykorzystaniem skonstruowanej barykady i biało-czerwonych opasek.
  4. Praca plastyczna „Znak Powstańców” – malowanie farbami. Dzieci poznały symbol Polski Walczącej.
  5. Wskazywanie symboli ważnych dla Powstańców podczas oglądania utworu „Niebajka o Powstaniu Warszawskim” (na tablicy interaktywnej).
  6. Rozmowa z dziećmi o symbolach ważnych dla Polaków tj. godło, flaga, hymn, kotylion Niepodległościowy i poszukiwanie ich w przestrzeni sali.
  7. Praca plastyczna „Mały Powstaniec” – kolorowanie kredkami obrazka, inspirowane oglądaniem (z wykorzystaniem Internetu) pomnika Małego Powstańca, stojącego przy murze obronnym na warszawskim Podwalu i wysłuchaniem opowiadania nauczyciela o walczących dzieciach.
  8. Eksponowanie logo akcji oraz prac plastycznych dzieci związanych z projektem na tablicach i gazetkach na terenie budynku A i B, przez to udostępnienie ich szerszej społeczności przedszkolnej.
  9. Informowanie o zaangażowaniu przedszkolaków poprzez stronę internetową przedszkola i Facebooka

Efektem przeprowadzonych działań jest rozbudzenie u naszych dzieci zainteresowania historią a szczególnie Powstańcami i epizodami wojennymi z Ich życia.

Przedszkolaki poznały kilka podstawowych pojęć tj. historia, bohater, ojczyzna i potrafią się wypowiadać na ich temat. Wykonały szereg prac plastycznych, poprzez które wyrażały uzyskane wiadomości i swoje przeżycia związane z tematem.

Rozpoznają i potrafią nazwać podstawowe symbole narodowe i inne znaki historyczne.

Przejawiają postawy szacunku, wdzięczności i pamięci wobec żołnierzy i Powstańców Warszawskich. Nasi najmłodsi patrioci, uwrażliwieni zostali na potrzeby osób starszych oraz różniących się wyglądem i reprezentujących odmienne kultury.

Stosując poznane w czasie projektu wskazówki ,wykazują pragnienie bycia bohaterami w swoim środowisku: przedszkolu, domu rodzinnym.

Zespół ds. Wychowania Patriotycznego
  • Dzieci patrzą na zagruzowaną Warszawę podczas oglądania utworu „Niebajka o Powstaniu Warszawskim”
  • Dzieci poznają bohatera – dziadka Władka
  • Dziecko wskazuje orzełka na czapce Powstańca
  • Dziewczynka wskazuje na biało- czerwoną opaskę powstańczą na ramieniu powstańca
  • Chłopczyk odnajduje na barykadach znak - Polski Walczącej
  • Chłopiec z innymi dziećmi próbuje odczytać zaszyfrowaną wiadomość z torby powstańca
  • Dzieci wokół ilustracji, wyrazów: bohater i ojczyzna podejmują próby definiowania ich
  • Dzieci wycinają szablon papierowej pacynki - Myszki
  • Dzieci z efektami swej pracy- pacynkami Myszkami
  • Dzieci odgrywają scenki na temat rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem swoich prac
  • Dzieci zgromadzone przy tablicy, rozmawiają o bohaterstwie Powstańców
  • Dzieci poznają znak Polski Walczącej
  • Dzieci malują farbami szablon - znak Polski Walczącej
  • Efekty pracy dzieci- wystawa z logo BohaterON-u
  • Dzieci szukają w sali i wskazują inne znaki ważne dla Polaków
  • Dziewczynka wskazuje znak - godło Polski
  • Chłopiec wskazuje symbol - hymnu
  • Dzieci kolorują obrazki Małego Powstańca
  • Dzieci salutują na tle tablicy z efektami prac dzieci
  • Dzieci oglądają ilustrowany audiobook „Lekcja bohaterstwa”
  • Dzieci podczas pracy plastycznej- Pocztówkę dla Hermana
  • Efekty prac dzieci- pocztówki i plakat BohaterON-u
  • Dziewczynka wskazuje na cechy bohatera
  • Dzieci z grupy Słoneczka podczas oglądania filmu o małych bohaterach
  • Dzieci podczas analizowania i kolorowania plakatów – Bohater ON-u
  • Dzieci podczas analizowania i kolorowania plakatów – Bohater ON-u
  • Chłopcy podczas rozmowy i kolorowania
  • Efekty prac dzieci - wystawa
  • Efekty prac dzieci i plakat - wystawa
  • Dzieci na dywanie podczas rozmowy wykorzystaniem ilustracji – Jak mogą dbać o ojczyznę
  • Dziewczynki podczas pracy plastyczno-technicznej - Medal dla bohatera
  • Dziewczynki z efektami swej pracy - medalami
  • Dzieci podczas zabawy konstrukcyjnej - Budujemy barykady
  • Dzieci podczas zabawy konstrukcyjnej - Budujemy barykady
  • Dzieci z nauczycielem podczas zabawy tematycznej – Bronimy Warszawy
  • Dzieci podczas improwizacji tanecznej z biało-czerwonymi paskami bibuły, poruszające się do piosenki promocyjnej „Włącz historię”
  • Tablica informacyjna w holu przedszkola, informująca rodziców o realizowanym projekcie

Kliknij w dowolne zdjęcie aby obejrzeć pokaz

Skrypt galerii pobrany z itporady.pl
został dopasowany do naszych potrzeb.
© PM 9, Jasło 26 I 24
SOS 800121212 Potrzebujesz pomocy? Dziecięcy telefon Zaufania Całodobowy, 7 dni w tygodniuLogo Geniallne SzkolyPostaw na rodzinę!Złoty PrymPrzedszkole na medal 2019 Województwa Podkarpackiegocertyfikat: Bezpieczna i przyjazna szkołaDęby pamięci Stowarzyszenie Weteranów Polskich Formacji Granicznych
CITiK JasłoWolne lekturyLogo krajowego repozytorium obiektów nauki i kultury. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na stronę kronika.gov.pl 
lmapa strony·deklaracja dostępności·Nu Html Checker·CSS W3CFeed_iconKurs HTML - strona WWW za darmo