Praca rolnika jest trudna i ważna. Jak wygląda? Na czym polega? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
W pierwszym zadaniu różnicowaliśmy pojazdy wykorzystywane w rolnictwie od innych pojazdów. Dzieci otrzymały kolorowe kubki i wzór wieży. Kubki na wzorze nie miały kolorów. Zanim dzieci stworzyły konstrukcje z kubków musiały odszyfrować kolory. Kolory były zależne od tego, czy na kubku przedstawiony jest pojazd/maszyna wykorzystywana w rolnictwie, czy w innych zawodach. Jeśli w rolnictwie, to kubek będzie niebieski, jeśli w innych zawodach, to zielony.
Drugie zadanie to ułożenie obrazka na macie na podstawie przedstawionego wzoru. Po ułożeniu rozmawialiśmy o tym, jaki wzór powstał na macie – traktor.
Trzecie zadanie to w oparciu o grafiki z materiału pomocniczego rozmawialiśmy o tym, na czym ta praca polega.
Czwarte zadanie było z wykorzystaniem robota Indi. Do kubków przyczepiliśmy grafiki znajdujące się na materiale pomocniczym - pojazdy. Rozstawiliśmy kubki na losowych polach maty. Zadaniem dzieci było w taki sposób zakodować robota, żeby przejechał obok grafik, na których znajdują się pojazdy/ maszyny wykorzystywane w rolnictwie.
Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl