Marzec, to miesiąc, w którym zaczynamy wypatrywać wiosny. Po długich zimowych miesiącach szukamy
słonka, odrobiny zieleni i pierwszych, nieśmiało wydostających się spod resztek śniegu kwiatów.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci rozmawiały o pierwszych oznakach wiosny, pomógł również robot edukacyjny INDI, wcześniej prawidłowo zakodowany.
Pierwsze zadanie, to będzie ułożenie wzoru na macie do kodowania. Rozłożyliśmy matę do kodowania kratownicą do góry. Obok maty położyliśmy kolorowe kartoniki oraz materiał pomocniczy - wzór. Zadaniem dzieci było ułożenie na macie do kodowania takiego samego wzoru, jak jest to pokazane na materiale pomocniczym. Rozmawialiśmy o tym jaki wzór powstał na macie do kodowania – krokus.
Drugie zadanie to wykorzystanie po raz pierwszy mini mat i mini kolorowych kartoników do kodowania. Chętne dzieci w małych zespołach układały taki sam wzór, jak pokazany na materiale pomocniczym – krokus.
Trzecie zadanie, to szukanie pierwszych oznak wiosny. Zaprezentowałam dzieciom materiał pomocniczy - grafiki wiosennych kwiatów. Wspólnie nazywaliśmy je. Następnie wykorzystaliśmy krążki do ułożenia sudoku XXL.
Czwarte zadanie było z wykorzystaniem robota edukacyjnego, prawidłowo zakodowanego przez dzieci. Do plastikowych kubków przykleiłam grafiki znajdujące się na materiale pomocniczym – wiosenne kwiaty. Rozstawiłam kubki na losowych polach maty. Zadaniem dzieci było stworzenie kodu (przy pomocy kolorowych płytek), który spowoduje, że robot przejedzie obok każdej z grafik. Na koniec sprawdziliśmy poprawność ułożonego programu.
Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl