Woda, powietrze, ogień i ziemia… czyli cztery żywioły. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci przyglądały się bliżej każdemu z żywiołów. Pomogły im w tym różnego rodzaju zadania, które wpływały na rozwój logicznego myślenia oraz robot edukacyjny, prawidłowo zakodowany.
Pierwsze zadanie, to będzie ułożenie wzoru na macie do kodowania, takiego samego jak na materiale pomocniczym, z wykorzystaniem plastikowych kubeczków. Po ułożeniu rozmawialiśmy o tym jaki wzór powstał na macie do kodowania, zastanawialiśmy się dlaczego ogień jest tak potężnym żywiołem, jakie może przynosić korzyści i jakie niebezpieczeństwa.
Drugie zadanie to złożenie wzoru pociętego na części w całość. Po ułożeniu puzzli nazywaliśmy żywioły przedstawione na grafice.
Trzecie zadanie było z wykorzystaniem robota Indi. Na macie porozkładaliśmy krążki z materiału pomocniczego przedstawiające symbol żywiołów, następnie przy pomocy kostki ustalaliśmy kolejność podjechania do każdej z grafik. Tworzyliśmy kod (przy pomocy kolorowych płytek, spójny z wynikami rzutów kostką.
Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl