Co kucharz Marzec gotuje w swoim garncu? Jakie znaczenie jest jednego z popularnych wiosennych przysłów? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukiwały dzieci podczas zajęć zrealizowanych na podstawie zaproponowanego scenariusza.
Pierwsze zadanie to dotyczyło prawidłowego zakodowania robota INDI. Rozłożyliśmy matę do kodowania kratownicą do góry, w prawym górnym rogu umieściliśmy postać marcowego kucharza i garnek. Na macie do kodowania położyliśmy kubeczki z krążkami z materiału pomocniczego przedstawiające grafiki marcowej pogody. Zadaniem dzieci było stworzenie kodu (przy pomocy kolorowych płytek), który spowoduje, że robot przejedzie obok każdej z grafik, a następnie zakończy jazdę w środku marcowego garnka.
Drugie zadanie to ułożenie wzoru na macie do kodowania. Obok maty położyliśmy kolorowe kartoniki oraz materiał pomocniczy – kartę ze wzorem. Dzieci układały na macie do kodowania taki sam wzór, jaki był pokazany na materiale pomocniczym – wzór marcowego garnka. Na zakończenie układały w garnku według własnego pomysłu krążki z grafikami marcowej pogody.
Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl