Nadszedł szczególny, świąteczny czas. Czas dzielenia się dobrym słowem, uśmiechem, czas spędzany z bliskimi. Obchodzimy go kultywując rodzinne tradycje i zwyczaje. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci rozmawiały o świątecznych zwyczajach.
Na zajęciach wykonaliśmy kilka zadań. Pierwsze, to było ułożenie takiego samego wzoru na macie do kodowania, jaki widoczny był na kartce. Rozmawialiśmy o tym, co powstało na macie do kodowania – choinka, ale czy wzór jest kompletny? Niestety nie. Nauczycielka przy wykorzystaniu lustra zobrazowała dzieciom lustrzane odbicie ułożonej połowy choinki. Rozmawialiśmy o tym skąd wziął się zwyczaj ubierania choinki, oraz o tym z jakimi zwyczajami i tradycjami kojarzą się dzieciom święta,
W kolejnym zadaniu również pojawiły się choinki. W zadaniu dzieci uzupełniały kratownicę choinkami w taki sposób, żeby połączyć dwie cechy: kształt i kierunek ustawienia,
Ostatnie zadanie to złożenia wzoru w całość puzzli świątecznych.
Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl