Powiatowy Konkurs Matematyczny „MatSkok”
Konkurs wiedzy, rok szkolny 2024/25
Regulamin 19. edycji
Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle
Cele konkursu:
- popularyzacja wiedzy i umiejętności matematycznych wśród uczniów,
- motywowanie uzdolnionych matematycznie uczniów do nauki,
- wprowadzenie uczniów w atmosferę przyszłych egzaminów i konkursów,
- integrowanie uczniów i nauczycieli szkół podstawowych z powiatu jasielskiego na polu edukacji,
- stworzenie płaszczyzny zdrowej rywalizacji.
Zasady konkursu:
- Podstawę wymagań konkursowych stanowią obowiązujące programy nauczania matematyki w szkole podstawowej.
- Koordynatorami konkursu są: Małgorzata Szajna i Wojciech Szajna.
- Konkurs jest dwuetapowy. Pierwszy etap przeprowadzają szkoły chętne do udziału w konkursie opracowując testy i przeprowadzając zawody mające na celu wybranie najlepszych kandydatów do udziału w etapie drugim. Drugi etap trwa 45 minut, podczas których uczestnicy rozwiązują 8 zadań zamkniętych i 2 zadania otwarte.
- Drugi etap konkursu odbędzie się 24 kwietnia 2025 r. (wtorek) o godz.900 w Szkole Podstawowej nr 12 w Jaśle.
- Uczestnikami konkursu mogą być tylko uczniowie klas szóstych szkół podstawowych powiatu jasielskiego.
- Każda szkoła może zgłosić nie więcej niż dwóch uczniów z oddziału.
- Zgłoszenie uczestników należy dokonać wyłącznie drogą elektronicznąna adres m_szajna@poczta.onet.pl do 16 kwietnia 2025 r. Wymagane zgody, wg załączonego wzoru, należy dostarczyć w dniu konkursu jego organizatorom.
- Zestaw zadań zostanie opracowany przez odpowiedzialnych za konkurs nauczycieli matematyki Szkoły Podstawowej nr 12.
- Nauczyciele szkół podstawowych mogą przesyłać propozycje zadań do konkursu pocztą elektroniczną (do 16 kwietnia 2025 r.).
- W skład komisji konkursu wchodzą nauczyciele matematyki Szkoły Podstawowej nr 12 w Jaśle.
- Każdy uczestnik powinien przynieść ze sobą długopis, ołówek, gumkę, przyrządy do geometrii.
- Nie można korzystać z kalkulatorów.
- Za bezpieczeństwo uczniów uczestniczących w konkursie odpowiadają nauczyciele-opiekunowie oddelegowani ze swoich szkół.
- Wyniki konkursu ogłoszone zostaną do 12 maja 2025 r. na stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 12 oraz przesłane pocztą zwrotną na podane emaile.
- Laureatami zostaną uczniowie, którzy uzyskają trzy najwyższe wyniki (nie niższe niż 80%).
- O terminie wręczenia nagród szkoły będą poinformowane w osobnej informacji.
TERMINY
- Zgłoszenia do 16 kwietnia 2025 r.
- Propozycje zadań do 16 kwietnia 2025 r.
- Konkurs 24 kwietnia 2025 r. (czwartek) o godz.900
- Ogłoszenie wyników do 12 maja 2025 r.
Zgoda rodziców na udział dziecka w konkursie szkolnym | DOCX | PDF |