Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle
w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle

Ogólnopolski projekt „KODOWANIE NA DYWANIE” klasy 2C

na biało-pamarańczowo-turkusowym napis bierzemy udział w ogólnopolskim programie „Kodowanie na dywanie”, u góry plakatu rysunek wesołych dzieci z kolorowymi kubkami do kodowania i kostkamiW tym roku szkolny kolejny raz uczniowie klasy 2c biorą udział w projekcie związanym z podstawami programowania „Kodowanie na dywanie”. Cały program opracowała autorka projektu „Uczymy Dzieci Programować” pani Anna Świć, który ówczesna klas 1c realizowała w zeszłym roku i będzie on włączony również w roku obecnym do działań klasy.

Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu.

W programie „Kodowanie na dywanie” naukę kodowania traktujemy, jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego.

W przygotowanych propozycjach aktywności zabawy około programistyczne wplatane będą do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanego przez placówkę wyposażenia. Elementy kodowania można włączyć do różnych edukacji, w tym matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej… można kodować wyłącznie offline, wykorzystując matę do kodowania, kolorowe klocki konstrukcyjne, kartki papieru, materiał naturalny lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych, długopisów 3D i sprzętu komputerowego.

  • uczniowie w grupach wybudowali wieżę z odpowiednich kolorowych kubków i uzupełnili braki w rysunkach
  • tworzenie drogi przez ucznia ze specjalnych pionków ze strzałkami aby doprowadzić dziewczynę do pracowni komputerowej
  • grupa ze stworzoną budowlą, odpowiednio zaprojektowaną pod względem ustawienia kubków i dobranych kolorów
  • grupa ze stworzoną budowlą, odpowiednio zaprojektowaną pod względem ustawienia kubków i dobranych kolorów
  • uczniowie w grupach wybudowali wieżę z odpowiednich kolorowych kubków i uzupełnili braki w rysunkach
  • grupa ze stworzoną budowlą, odpowiednio zaprojektowaną pod względem ustawienia kubków i dobranych kolorów
  • grupa ze stworzoną budowlą, odpowiednio zaprojektowaną pod względem ustawienia kubków i dobranych kolorów
  • uczniowie w grupach wybudowali wieżę z odpowiednich kolorowych kubków i uzupełnili braki w rysunkach

Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz

Skrypt galerii pobrany z itporady.pl
został dopasowany do naszych potrzeb.
© SP 12, Jasło 18 IX 24
bierzemy udział w kampanii Dzieciństwo bez przemocySOS 800121212 Potrzebujesz pomocy? Dziecięcy telefon Zaufania Całodobowy, 7 dni w tygodniumLegitymacjalogo Geniallne SzkolyPostaw na rodzinę!Srebrna Honorowa Odznaka Przyjaciel Hufca ZHP Jasłocertyfikat: Bezpieczna i przyjazna szkołaDęby pamięci Stowarzyszenie Weteranów Polskich Formacji Granicznych
Wolne lekturyLogo Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na stronę nprcz.plCITiK Jasłologo Zintegrowana Platforma EdukacyjnaLogo krajowego repozytorium obiektów nauki i kultury. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na stronę kronika.gov.plDobry Start
mapa strony·deklaracja dostępności·Nu Html Checker·CSS W3CFeed_iconKurs HTML - strona WWW za darmo