Przejdź do treści

Herb Polski

Przedszkole Miejskie nr 9 z Oddziałami Specjalnymi i Oddziałami Integracyjnymi w Jaśle
w Zespole Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle

Wydarzenia - 2021/22

CODE WEEK 2021CODE WEEK 2021

Od 9 do 24 października dzieci z grupy Tygryski podjęły wyzwanie z EduSense CodeWeek z Uczymy Dzieci Programować.

Code Week to europejska inicjatywa promująca naukę kodowania w różnym wieku i na różne sposoby. Bez barier, bez ograniczeń… z czerpaniem radości i spokojnym odczarowywaniem słowa „kodowanie”. Celem akcji jest rozwijanie logicznego myślenia, rozbudzanie kreatywności dzieci już od najmłodszych lat. Jest to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem, aby jednak sprostać wyzwaniu należało zrealizować minimum 5 z 10 wskazanych zadań. Do zabawy został wykorzystany robot, kolorowe kubeczki, karty do kodowania, patyczki, obrazki oraz maty.

Było 10 dni…10 wydarzeń…10 okazji do zabawy i nauki. Podjęliśmy je i zrealizowaliśmy wszystkie. Każdy dzień był pełen różnorodnych zadań z zakresu kodowania. Dzieci z zaangażowaniem, ciekawością i kreatywnością wykonywały powierzone im zadania:

  1. Tworzymy zespół z Uczymy Dzieci Programować
  2. Uczymy się współpracy z Uczymy Dzieci Programować
  3. Krytycznie myślimy z Uczymy Dzieci Programować
  4. Sprawdzamy informacje z Uczymy Dzieci Programować
  5. Nasze pomysły z Uczymy Dzieci Programować
  6. Jesteśmy kreatywni z Uczymy Dzieci Programować
  7. Mówię i słucham…komunikacja z Uczymy Dzieci Programować
  8. Budujemy relacje z Uczymy Dzieci Programować
  9. Szukamy i doświadczamy z Uczymy Dzieci Programować
  10. Błędy są ok! Szukamy rozwiązań z Uczymy Dzieci Programować

Dziś, już za nami 10 wspaniałych przygód i niesamowitych zajęć kreatywności i współpracy. Samodzielnego, jak również zespołowego i zadaniowego podchodzenia do kolejnych wyzwań. Udział w programie pokazał nam, że nauka kodowania nie musi być trudna, nieciekawa czy przeprowadzana wyłącznie przed komputerem, ale towarzyszy nam podczas codziennych zajęć.

Aktywność 1:

Pierwszy dzień – zaczęliśmy przygodę z kodowaniem. Dzieci dowiedziały się na czym polega i czemu służy inicjatywa Code Week. Na dobry początek stworzyliśmy zespoły i każdy z nich otrzymał zestaw puzzli. Trzeba było poprawnie je ułożyć – zadanie nie było takie proste. Ale dzieci były z siebie dumne – współpraca zaowocowała i powstały na macie obrazki.

  • 40136 bajtów
  • 44822 bajtów
  • 40346 bajtów
  • 31540 bajtów
  • 41334 bajtów
  • 43510 bajtów
  • 34870 bajtów
  • 32484 bajtów
  • 37410 bajtów
  • 44362 bajtów
  • 28500 bajtów
  • 49090 bajtów
  • 38998 bajtów
  • 70284 bajtów
  • 32546 bajtów
  • 52506 bajtów
  • 56194 bajtów
  • 61914 bajtów
  • 111690 bajtów

Aktywność 2:

Drugi dzień spędziliśmy w towarzystwie „kubeczkowej gry”. Okazało się, że budowanie kubeczkowych wież jest o wiele łatwiejsze jeśli się współpracuje w grupie, a współpracę ze sobą mamy już opanowaną i wiemy, że się opłaca. Tygryski już wiedzą jak ważne jest dzielenie sie zadaniami. Podczas zabawy było dużo radości, śmiechu i zaskoczenia, gdy wieża upadla. To był udany dzień, który wzbogacił pamięć, spostrzegawczość i refleks. Dzieci wiedzą, że umiejętność współpracy jest ważna, ale nie znaczy, że jest łatwa. Chociaż na początku było trudno, trzeba się jej po prostu nauczyć…. a najłatwiej nauczyć się współpracy… współpracując.

  • 41594 bajtów
  • 56084 bajtów
  • 65522 bajtów
  • 45404 bajtów
  • 46332 bajtów
  • 75660 bajtów
  • 39848 bajtów
  • 46492 bajtów
  • 57278 bajtów
  • 60308 bajtów
  • 48064 bajtów
  • 51848 bajtów
  • 46524 bajtów
  • 34860 bajtów
  • 60734 bajtów
  • 43826 bajtów
  • 73540 bajtów
  • 37680 bajtów
  • 40698 bajtów

Aktywność 3:

Co za emocje!!! W burzy mózgów próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: co to jest krytyczne myślenie??? Następnie dzieci zostały zaproszone do zagrania w grę planszową bazującą na informacjach i wiedzy, którą już zdobyli. Poznały zasady gry - mieliśmy szybko dotrzeć do mety, ale strzałki do góry skutecznie nam przeszkadzały. Pionki i kubeczki wystartowały, a dzieci starały się jak najszybciej dotrzeć do mety. Były tez zagadki – zadania, nie zawsze łatwe, ale Tygryski poradziły sobie doskonale. Dużo emocji, śmiechu i frajdy mieliśmy podczas gry. Gra wciągnęła wszystkie dzieci, a satysfakcja drużyny wygranej była wspaniała.

  • 108710 bajtów
  • 63690 bajtów
  • 39672 bajtów
  • 92012 bajtów
  • 48560 bajtów
  • 48630 bajtów
  • 58120 bajtów
  • 66156 bajtów
  • 57142 bajtów
  • 63090 bajtów
  • 77750 bajtów
  • 68016 bajtów
  • 61370 bajtów
  • 53244 bajtów
  • 62910 bajtów
  • 47934 bajtów
  • 54578 bajtów
  • 52362 bajtów
  • 49972 bajtów
  • 67418 bajtów

Aktywność 4:

Dzień czwarty poświęciliśmy na poszukiwaniu prawdziwych informacji: Gdzie można je znaleźć? Do czego służy Internet? Czy jest bezpieczny dla dzieci? Jak możemy przesyłać wiadomości? Zadanie nie było łatwe, trudne pytania… ale daliśmy radę.

  • 80620 bajtów
  • 96884 bajtów
  • 97032 bajtów
  • 39998 bajtów
  • 60988 bajtów
  • 32534 bajtów
  • 34650 bajtów
  • 59022 bajtów
  • 36506 bajtów
  • 54972 bajtów
  • 37156 bajtów

Aktywność 5:

Kolejny dzień wspaniałej zabawy. Na zajęciach skupiliśmy się na pomysłach dzieci, było kolorowo, radośnie i… nieprzewidywalnie. Zajęcia zaczęliśmy od kolorowania tras dla rakiety, która zainspirowała nas do stworzenia Code Weekowych rakiet - z czego? To już zależało od dzieci - pudełka, kartoniki, butelki… ograniczała nas tylko wyobraźnia. O tym, jak będą wyglądały, z czego będą wykonane zależało w pełni od dzieci. Tworzenie recyklingowych rakiet okazało się świetną zabawą. Aktualnie rakiety na wystawie w szatni są gotowe do startu…

  • 44090 bajtów
  • 58448 bajtów
  • 62442 bajtów
  • 42230 bajtów
  • 77038 bajtów
  • 53630 bajtów
  • 38846 bajtów
  • 45402 bajtów
  • 45712 bajtów
  • 49118 bajtów
  • 47924 bajtów
  • 46844 bajtów
  • 58270 bajtów
  • 46686 bajtów
  • 56696 bajtów
  • 45044 bajtów
  • 39428 bajtów
  • 98932 bajtów
  • 66166 bajtów

Aktywność 6:

Hasło dnia - Jesteśmy kreatywni… Na szóstych zajęciach ćwiczyliśmy kierunki, skupienie uwagi, a przy okazji spróbowaliśmy do zwykłego zadania podejść w sposób bardziej kreatywny. Dzieci śledziły rakietę poruszającą się po macie do kodowania. Rakieta poruszała się na podstawie komend: do góry, do dołu, w prawo, w lewo. Fizycznie jednak nie zmieniała swojego miejsca, dzieci śledziły ją w głowie. Na kilka sposobów ogarnialiśmy dzisiejsze zadanie… i okazało się, że najwięcej radości wywoływał okrzyk „wyszła!”. Hasło „wyszła!!!” słychać było w całym przedszkolu – rakieta upilnowana. Było ciężko, ale daliśmy radę. Było też kreatywnie i zadania na planetach były różne. Trzeba było bardzo uważać, żeby się nie pomylić, bo planet z zadaniami przybywało - były pompki, przysiady, śmieszne miny, a nawet mile słowo do kolegi. Były chwile skupienia, radość z zabawy i mnóstwo emocji. Dzieci coraz swobodniej posługują się określeniami kierunków przestrzennych i doskonale odczytują je z zakodowanych krążków.

  • 74284 bajtów
  • 97824 bajtów
  • 85784 bajtów
  • 95790 bajtów
  • 69176 bajtów
  • 64094 bajtów
  • 67442 bajtów
  • 81650 bajtów
  • 88634 bajtów
  • 67340 bajtów
  • 84048 bajtów
  • 69646 bajtów
  • 83088 bajtów
  • 87310 bajtów
  • 58460 bajtów
  • 64018 bajtów
  • 62914 bajtów
  • 55436 bajtów
  • 58512 bajtów

Aktywność 7:

W tym dniu skupiliśmy się na przekazywaniu informacji innym osobom na różne sposoby. Był obrazek w instrukcji ukryty, był kolorowy szyfr i własne propozycje dzieci na "zakodowanie" przekazywanych informacji. Uważnie wysłuchaliśmy treści wiersza Drzewko w kolorach jesieni i ułożyliśmy kubki zgodnie z instrukcją. Na naszej macie pojawił się kolejny dowód na to, że warto kodować - jesienne drzewo. Później bawiliśmy się z kolorowymi szyframi. Powstawały krótkie hasła, np. ALA, OLA, MAMA, TATA, ULE, DOM, JOLA czy NELA. Dzieci bez problemu układały i odczytywały kody graficzne.

  • 64836 bajtów
  • 53442 bajtów
  • 74132 bajtów
  • 69628 bajtów
  • 67144 bajtów
  • 49902 bajtów
  • 53364 bajtów
  • 48048 bajtów
  • 51380 bajtów
  • 42690 bajtów
  • 60298 bajtów
  • 46036 bajtów
  • 54858 bajtów
  • 46344 bajtów
  • 33418 bajtów
  • 52100 bajtów
  • 62758 bajtów
  • 55192 bajtów
  • 66324 bajtów
  • 43220 bajtów
  • 52388 bajtów

Aktywność 8:

Po zajęciach dzieci wiedzą, że budować możemy zamki z klocków, wieże z klocków, kubków i coś znaczniej ważniejszego - relacje. Zanim jednak zbudowaliśmy ze sobą relacje, rozmawialiśmy o emocjach, które odczytujemy poprzez określoną mimikę twarzy, jak radzić sobie z emocjami, kogo prosić o wsparcie. Na zakończenie układaliśmy na macie dyktando graficzne z wykorzystaniem żółtych, czerwonych i niebieskich kubeczków. Powstał obrazek uśmiechniętego emotikona, smutnego i zdziwionego.

  • 71388 bajtów
  • 54146 bajtów
  • 47716 bajtów
  • 73076 bajtów
  • 60994 bajtów
  • 57914 bajtów
  • 89112 bajtów
  • 78020 bajtów
  • 84556 bajtów
  • 73994 bajtów
  • 62346 bajtów
  • 69002 bajtów
  • 46728 bajtów
  • 78836 bajtów
  • 51166 bajtów
  • 58158 bajtów
  • 52496 bajtów
  • 59212 bajtów
  • 59212 bajtów
  • 62848 bajtów
  • 19424 bajtów

Aktywność 9:

Budowanie wież za nami. Dzisiaj każde dziecko było konstruktorem - decydowało jaki będzie miała kształt, jaką będzie miała podstawę, jakiego koloru wykorzystamy kubki. Czyja wieża jest najwyższa? dzisiaj szukamy i doświadczamy… Kombinowaliśmy na różne sposoby, aby dopasować wielkość kubków do siebie. Ale chyba największą frajdę sprawiało burzenie się wież. Zadanie wzbudziło w dzieciach dużo emocji. Każda grupa chciała, żeby jej wieża była jak najwyższa. Każdy członek grupy chciał mieć wpływ na całość. Po rozmowie i wyjaśnieniu kilku kwestii dzieci zrozumiały, że liczy się współpraca i dobra zabawa. Oto co udało się zbudować…

  • 37668 bajtów
  • 33780 bajtów
  • 36592 bajtów
  • 32474 bajtów
  • 29044 bajtów
  • 44082 bajtów
  • 36106 bajtów
  • 36064 bajtów
  • 27254 bajtów
  • 33744 bajtów
  • 29738 bajtów
  • 32772 bajtów
  • 37530 bajtów
  • 34212 bajtów
  • 44712 bajtów
  • 40654 bajtów
  • 37314 bajtów

Aktywność 10:

Młodzi koderzy utwierdzili się w przekonaniu, że Błędy są ok! W grupach poszukali właściwej drogi kropki do rakiety, na macie zaznaczali swoje pomysły na poprawę kodu. Teraz już wiemy, że nie myli się ten, kto nic nie robi oraz, i że z błędów też można czerpać naukę…

  • 49518 bajtów
  • 91780 bajtów
  • 37724 bajtów
  • 49744 bajtów
  • 32126 bajtów
  • 41602 bajtów
  • 81214 bajtów
  • 52202 bajtów
  • 77644 bajtów
  • 69240 bajtów
  • 73436 bajtów
  • 85016 bajtów
  • 47652 bajtów
  • 69396 bajtów
  • 79802 bajtów
  • 60736 bajtów
  • 48978 bajtów
  • 81166 bajtów
  • 81764 bajtów

Podsumowując - każdy dzień był przepełniony różnymi atrakcyjnymi aktywnościami, które dały dzieciom możliwość nabycia nowych umiejętności i wzbogaciły ich wiedzę. Wszystkie inspiracje do zajęć pochodziły ze scenariuszy programu Uczymy Dzieci Programować. Przedszkolaki przekonały się, jak wiele kodów funkcjonuje w naszym życiu i w jaki sposób można ciekawie je wykorzystać świetnie się przy tym bawiąc. Niewątpliwie był to wyśmienity początek przedszkolnych przygód z kodowaniem, za który otrzymaliśmy imienne certyfikaty dla dzieci oraz dla grupy i nauczycielki.

  • 29998 bajtów
  • 42746 bajtów
  • 72922 bajtów
  • 95864 bajtów
  • 68246 bajtów

Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz

Skrypt galerii pobrany z itporady.pl
został dopasowany do naszych potrzeb.
© PM 9, Jasło 9 III 23
SOS 800121212 Potrzebujesz pomocy? Dziecięcy telefon Zaufania Całodobowy, 7 dni w tygodniuLogo Geniallne SzkolyPostaw na rodzinę!Złoty PrymPrzedszkole na medal 2019 Województwa Podkarpackiegocertyfikat: Bezpieczna i przyjazna szkołaDęby pamięci Stowarzyszenie Weteranów Polskich Formacji Granicznych
CITiK JasłoWolne lekturyLogo krajowego repozytorium obiektów nauki i kultury. Kliknięcie spowoduje przekierowanie na stronę kronika.gov.pl 
lmapa strony·deklaracja dostępności·Nu Html Checker·CSS W3CFeed_iconKurs HTML - strona WWW za darmo