Przeskocz do treści
Strona istnieje 19 lat 1 miesiąc 16 dni 4 godziny i 19 min.

Międzynarodowe spotkanie w ramach projektu Erasmus + w Holandii

W dniach od 19 do 25 marca 2017 r. trójka uczniów (Aleksandra Czerkowicz, Adriana Soczek i Jakub Rączka) z klasy II c Gimnazjum Nr 2 w Jaśle wraz z nauczycielkami (Agatą Hap i Jadwigą Moskal) wzięło udział w międzynarodowym spotkaniu w ramach projektu Erasmus + w Rotterdamie (Holandia). W spotkaniu uczestniczyli również uczniowie i nauczyciele ze szkół partnerskich z Włoch, Holandii, Węgier, Wielkiej Brytanii, Portugalii

i Grecji. Głównym celem wizyty w holenderskiej szkole było wdrażanie metody dramy na lekcjach geografii, historii i przedmiotach artystycznych. Jasielscy uczniowie do wyjazdu przygotowywali się poprzez realizację różnorodnych zadań. Stworzyli m.in. Padlet, na którym publikowali informacje o sobie oraz zdobyte informacje o turystyce w regionie Morza Śródziemnego. W ramach przygotowań odbyli trzy spotkania wirtualne za pomocą TwinSpace podczas których zawarli również pierwsze znajomości.

W czasie mitingu uczniowie dzielili się swoją wiedzą z kolegami z krajów partnerskich. Wykorzystywali różne elementy dramy i ćwiczyli umiejętności aktorskie oraz językowe podczas lekcji o krajach śródziemnomorskich oraz zajęć na temat Holokaustu. Odbyli też prawdziwą lekcję historii zwiedzając dom i muzeum Anny Frank w Amsterdamie. Natomiast lekcja plastyki pokazała młodym ludziom sposoby tworzenia prac z wykorzystaniem techniki Stencil Art. Uczniowie samodzielnie wykonywali własne wzory oraz prace według wybranego wzoru. Kontynuacją zajęć plastycznych była wizyta w muzeum sztuki Van Gogha gdzie młodzież miała okazję zapoznać się z bogatą kolekcją dzieł tego wielkiego artysty. Ciekawe okazały się również zajęcia w pracowni przyrodniczej, podczas których młodzi naukowcy mogli zbadać swoje DNA. Własnoręcznie zrobione łańcuchy DNA uczniowie mogli zapakować do specjalnych pojemników i zabrać do domu.

Podczas pobytu był również czas poświęcony na wspólne zwiedzanie i rekreację. Wszyscy zwiedzili m.in. port w Rotterdamie, stolicę kraju – Hagę, Amsterdam oraz miasto porcelany Delft. Czwartkowy wieczór w szkole to koncert w wykonaniu uczniów i nauczycieli ze szkoły holenderskiej oraz czas wspólnie spędzony na kręgielni.

Uczestnicy spotkania dzielą się swoimi wrażeniami:

Poniedziałek, 20 marca 2017

DZIEŃ 2

O godzinie 900 wszyscy spotkaliśmy się w szkole. Trochę się poznaliśmy i zwiedziliśmy szkołę. Była ogromna, posiadała trzy duże budynki. Widzieliśmy wiele sal i pracowni przeznaczonych do różnych przedmiotów. Poznaliśmy krótką historię szkoły i poszliśmy na nasze pierwsze zajęcia. Były to lekcje artystyczne. Uczyliśmy się malować metodą graffiti i sporo się dowiedzieliśmy się o tej technice. Później mieliśmy czas przeznaczony na zjedzenie lunchu. Na przerwie w stołówce zebrało się bardzo dużo uczniów. Trudno było znaleźć sobie miejsce, aby usiąść. Po przerwie mieliśmy zaplanowane kolejne zajęcia. Tym razem mieliśmy pracować na komputerach. Uczyliśmy się przerabiać zdjęcia i odpowiednio stosować światłocień. Po dniu w szkole poszliśmy razem z naszymi kolegami z Holandii na krótkie zwiedzanie miasta. Później udaliśmy się na wspólną kolację do restauracji, w której podawali kurczaki. Jedzenie było pyszne.

{Ada}

Środa, 22 marca 2017

DZIEŃ 4

Przyjechaliśmy rano metrem do szkoły na 8:00 i czekaliśmy tam na wszystkich, aby następnie udać się autobusem do Amsterdamu. Trochę pozwiedzaliśmy miasto, a następnie poszliśmy do Muzeum Van Gogha. Obrazy były cudowne. Mogliśmy także poznać technikę jaką malował Van Gogh. Później poszliśmy do Domu Anny Frank. Poznaliśmy jej historię i sporo dowiedzieliśmy się o jej życiu i czasach wojny, w których żyła. Później zwiedziliśmy Amsterdam. To przepiękne miasto. Szczególne wrażenie zrobiły na mnie kanały wodne płynące pomiędzy budynkami i ogromne ilości rowerów, które znacznie utrudniały poruszanie się po mieście. Wieczorem ja i parę dziewczyn spotkałyśmy się w domu Quinty. Świetnie się razem bawiłyśmy. Uczyłyśmy się mówić w różnych językach. Polski okazał się być najtrudniejszy.

{Ada}

Sobota 25.03.2017

Zebraliśmy się na dworcu w Rotterdamie o godz. 6.00. Wyruszyliśmy pociągiem do Amsterdamu. Mieliśmy jedną przesiadkę. Z Amsterdamu polecieliśmy do Monachium liniami Lufthansa. Przez całą podróż było spokojnie, niebo było czyste. W Monachium mieliśmy prędką przesiadkę do następnego samolotu i niestety nasze bagaże nie dotarły do niego na czas. W Rzeszowie okazało się, że zostały one w Monachium i na następny dzień kurier przywiózł je nam do domów. Choć jednego dnia źle się czułam i mieliśmy problemy z bagażami, wyjazd ten uważam za udany. Jestem szczęśliwa, że mogłam na niego pojechać, zwiedzić obce państwo i poznać wielu ciekawych ludzi. Myślę, że na długo zachowam go w pamięci.

{Ola}

Kliknij w wybrane zdjęcie aby rozpocząć pokaz

• 208399 bajtów
  • 128846 bajtów
  • 149197 bajtów
  • 142802 bajtów
Skrypt galerii pobrany z itporady.pl
został dopasowany do naszych potrzeb.