Klub Europejski EUROGIM

Gimnazjum Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle
38-200 Jasło, ul. Szkolna 38, tel. 134468558, sp12@zsm3jaslo.pl
PIĄTEK 19 kwietnia 2024 r. (wschód Słońca: 05:32, zachód: 19:33)

WYCIECZKI KLUBOWE

wycieczka Twoich marzeń

2004/5

TRZECIA KLUBOWA WYCIECZKA: LUKSEMBURG - PARYŻ - NORYMBERGA - PRAGA

1 maja 2005 r. po raz kolejny udaliśmy się na wycieczkę po krajach UE. Nasze kroki skierowaliśmy tym razem do Luxemburga, Paryża, Norymbergii i Pragi.

Wycieczkę zaczęliśmy jednak od podróży do Warszawy po druga część grupy z warszawskiego gimnazjum. Nasz pilot Krzysztof Polak i kierowcy Damian i Wojtek umilali nam drogę wymyślając przeróżne dzikie zabawy jak licytacja „nie całkiem zgubionych rzeczy”, czy śpiewanie piosenek, niby nic takiego, tylko że głównie śpiewał Damian.

Luxemburg ponownie zachwycił nas porządkiem i pięknem zabytków, a także nowoczesna dzielnicą, gdzie znajdują się budynki Unii Europejskiej.

Nasza podróż toczyła się dalej powoli i ospale, bo trochę padało. Ale dojechaliśmy do doliny Mozeli oglądając piękne i stromo położone winnice, zamki i most cięższy od wieży Eiffela o 7 tyś. ton więcej. Było uroczo, ale czas ruszyć dalej do Szampanii i skosztować prawdziwego szampana Mersier. Jednak do 16 roku życia nikt tego nie zrobi, bo Francuzi bardzo przestrzegają ograniczeń wiekowych. Ale dowiedzieliśmy się jak produkuje się szampana i zwiedziliśmy piwnice, które liczą sobie 18 km.

Ciekawostką była beczka wyprodukowana na światową wystawę w Paryżu w roku 1889.

Czas na Paryż – dwa wspaniałe dni zwiedzania – Luwr, Pola Elizejskie, Montemart, Moulin Rouge, dzielnica XXII wieku, Łuk Triumfalny, Wieża Eiffela, muzeum perfum Fragonard, Centrum Pompideu, śmieszna fontanna, Notre Dame, Sacre Care, dzielnica łacińska i piękny rejs po Sekwanie.

I nadszedł długo przez wszystkich oczekiwany dzień zabawy w Disneylandzie. Pełne szaleństwo na szalonych kolejkach, rakiecie, domu strachu itd.

Umordowani, ale zadowoleni pojechaliśmy do Norymbergii. Tu zobaczyliśmy katedrę Św. Wawrzyńca gdzie znajdują się prace Wita Stwosza – zwiastowanie najświętszej Marii Panny i krzyż na ołtarzu głównym. Innymi ważnymi obiektami są średniowieczny zamek i dom Dürera.

Koniec wycieczki to niezmiernie smutna sprawa, został nam jeden dzień w Pradze. Nasza „sąsiadka” jest bardzo piękna. Zobaczyliśmy stare miasto na Hradczanach, siedzibę prezydenta i złota uliczkę z najstarszymi zabudowaniami nawet w Europie.

8 maja 2005 r. godzina 330 jesteśmy w Jaśle, dawno pożegnaliśmy naszego pilota Krzyśka i jednego z kierowców Wojtka, którzy wysiedli w Opolu. Do końca dotrwał tylko Damian.

Ta wspaniała wycieczka długo będzie pamiętana przez nas, planujemy następną …… może na południe Francji albo ……

Ostatnia aktualizacja: 01-01-2016, 00:00:00; Opracowanie treści strony: Ilona Dranka