Klub Europejski EUROGIM

Gimnazjum Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle
38-200 Jasło, ul. Szkolna 38, tel. 134468558, sp12@zsm3jaslo.pl
SOBOTA 20 kwietnia 2024 r. (wschód Słońca: 05:30, zachód: 19:35)

WYCIECZKI KLUBOWE

wycieczka Twoich marzeń

2002/3

DRUGA KLUBOWA WYCIECZKA: LUKSEMBURG - PARYŻ - DISNEYLAND - NORYMBERGA - PRAGA

W dniach 27 kwietnia – 3 maja 2003 r. odbyła się wycieczka Klubu Europejskiego „EUROGIM” po Luksemburgu, Francji, Niemczech i Czechach. Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Gimnazjum Nr 2, Liceum Społecznego, I Liceum Ogólnokształcącego i Szkoły Podstawowej Nr 4 w Jaśle.

Nasza podróż rozpoczęła się od zbiórki w niedzielne popołudnie pod budynkiem Gimnazjum Nr 2. Podróż przez południe Polski upłynęła miło. Mieliśmy przed sobą około 1000 km do przejechania. W Kudowej, gdzie mieliśmy przekroczyć granicę dołączyła do nas przewodniczka Betina Roszczenko.

LUKSEMBURGwycieczka

Pierwszym etapem naszej podróży było Wielkie Księstwo Luksemburg. Stolica-Luksemburg to przepiękne stare miasto. Zobaczyliśmy Pałac Królewski, przed którym stała warta królewska, co spowodowało u wszystkich uczestników wycieczki chęć sfotografowania się z wartownikami. Pani przewodnik opowiedziała nam o Kazamatach, czyli podziemiach ciągnących się pod stolicą. Odwiedziliśmy także Katedrę Najświętszej Marii Panny, zwaną Notre Dame. Luksemburg jako stolica to wyjątkowo spokojne miejsce, jak i inne miasteczka tego niewielkiego państwa.

FRANCJA

Kolejne dwa dni spędziliśmy we Francji. Zwiedziliśmy Paryż. Niezapomniane wrażenie zrobiła na nas panorama miasta oglądana z 3 poziomu widokowego Wieży Eiffela (ok. 300m), i Łuku Triumfalnego. Widzieliśmy Luwr i jego szklane piramidy, Katedrę Notre Dame, kolumnę upamiętniającą największe więzienie francuskie Bastylię, czy też najstarszy we Francji zabytek Obelisk egipski zakończony złotą iglicą, i niestety tylko z daleka najnowocześniejszą dzielnicę paryską, zwaną dzielnicą XXI wieku.wycieczka Rejs statkiem po Sekwanie, wywarł duże wrażenie na uczestnikach wycieczki, gdyż rejs odbył się po zapadnięciu zmroku, a Paryż o tej porze dnia jest jeszcze piękniejszy. Piękne i "pachnące" chwile spędziliśmy w Muzeum Perfum Fragonard. Cały następny dzień bawiliśmy się w największym parku rozrywki Euro – Disneylandzie. Kolejki piratów, Indiany Jonsa, czy też na dzikim zachodzie, Wyspa Piratów, podróże kosmiczne, kina trójwymiarowe, Parada Disney’a, Zamek Śpiącej Królewny, Dom Strachu to tylko nieliczne atrakcje oferowane przez ten park. Każdy w wieku od 0 do 100 lat czuje się tam jak ryba w wodzie, czasem dosłownie.

NIEMCYwycieczka

Trudno było się nam pożegnać z Francją, ale czekała nas dalsza podróż do Niemiec, a konkretnie do Norymbergii. W tym jednym z najstarszych miast Niemiec mogliśmy podziwiać Zamek Cesarski. Dzięki życzliwości kustosza zamku /Polaka/ zobaczyliśmy salę rycerską, w której do dzisiejszego dnia odbywają się państwowe bankiety, kaplicę XII - wieczną zachowaną w stanie oryginalnym oraz jedną z najgłębszych(46m) i czynnych studni, woda w niej znajduje się na głębokości 31 metrów. Norymberga to miasto z pięknymi kościołami, szczególnie podobał nam się Kościół Św. Lorenza inaczej Wawrzyńca. Znajdują się tutaj rzeźby wykonane przez Wita Stwosza.wycieczka

CZECHY

Powoli nasza wyprawa dobiegała końca – przyjechaliśmy do Pragi, stolicy Czech. Naszym oczom oprócz miasta ukazała się ogromna ilość wycieczek, w większości z Polski. W Pradze zwiedziliśmy Hradczany z piękną katedrą, której architektura przypomina katedrę we Wiedniu. Przeszliśmy się uliczkami Starego Miasta, mostem Karola i podziwialiśmy przepiękne kamieniczki na Starym Rynku. Na koniec pobytu w Pradze zafundowaliśmy sobie podziemną wycieczkę metrem. :)

Ostatnia aktualizacja: 01-01-2016, 00:00:00; Opracowanie treści strony: Ilona Dranka