Klub Europejski EUROGIM

Gimnazjum Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle
38-200 Jasło, ul. Szkolna 38, tel. 134468558, sp12@zsm3jaslo.pl
PIĄTEK 19 kwietnia 2024 r. (wschód Słońca: 05:32, zachód: 19:33)

KALENDARUIM

2000/12001/22002/32003/42004/5
2005/62006/72007/82008/92009/10
2010/112011/122012/132013/142014/15
2015/16    

2014/15

WYBORY 2014

23 września br. odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum Nr 2 z O. I. w Jaśle. Wybory zostały poprzedzone kampania wyborczą, gdzie kandydatki mogły przedstawić swoje propozycje na działania skierowane do gimnazjalistów. W poniedziałek nastąpiła cisza wyborcza, plakaty zniknęły z tablicy ogłoszeń, natomiast komisja wybrana na drodze losowania przygotowała dokumentację wyborczą i aule szkolną na głosowanie.

Społeczność uczniowska mogła zdecydować kto będzie ich reprezentował. Wybory zostały przeprowadzone w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie "Samorządy mają głos". W wyborach uczestniczyło 91 % uczniów. Po podliczeniu przez Komisję wyborcza wyników głosowania, wyniki prezentują się następująco:

Dziewczynom gratulujemy i życzymy owocnej pracy.

TYDZIEŃ POLSKO – ANGIELSKI I EUROPEJKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH

W dniach 22 – 26 września w szkole trwał Tydzień polsko – angielski zakończony Europejskim Dniem Języków Obcych. Całość wydarzenia została otwarta audycją radiową przygotowaną przez młodych radiowców z gimnazjum pod opieką pana P. Korczyńskiego. Pani A. Hap, B. Dubiel i I. Dranka przygotowały „podchody” – czyli konkurs trwający cały tydzień, trzeba było zbierać pytania, na które uczeń udzielał odpowiedzi i zgromadzony materiał oddawał do weryfikacji J. Najlepsi uzyskiwali oczywiście nagrody. To już druga edycja takiego szkolnego konkursu a’la „podchody wiedzy”.

Tydzień polsko – angielski to także mini wystawy ciekawych zdjęć pochodzących z Anglii, Walii, Szkocji, Irlandii, ciekawostek związanych z Brytyjczykami, Irlandczykami, Szkotami, słowne zabawy i informacji.

TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 3 W JAŚLE

Po raz trzeci w Zespole Szkół Miejskich Nr 3 w Jaśle odbył się Tydzień Edukacji Globalnej pod hasłem „Food security”. Działania przygotowane przez grupę uczniów i nauczycieli prowadzone były w dniach 17 – 21 listopada br., były one skierowane przede wszystkim do uczniów Integracyjnej Szkoły Podstawowej Nr 12 w Jaśle i Gimnazjum Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaśle w wieku 6 – 16 lat oraz nauczycieli, rodziców, obsługi szkoły i gości placówki. W sumie ponad 600 osób mogło uczestniczyć w inicjatywie. Był to projekt składający się z kilku elementów. TEG2014 zaczęliśmy od audycji radiowej przygotowanej przez młodych radiowców z naszej szkoły i wyemitowanej w poniedziałkowy poranek. Audycję można przesłuchać na naszej stronie internetowej www.gim2jaslo.edu.pl/radio/. Na głównym korytarzu szkoły, przez który codziennie przemieszczają się wszyscy uczniowie i goście, pojawiła się wystawa pod tytułem „Food security”. Wolontariat szkolny przygotowała kilka tematycznych tablic: edukacja globalna, świadomy konsument, sprawiedliwy handel, food security, produkty fair trade, jak nie marnować jedzenia? Wystawa pozostanie przez kilkanaście dni, aby każdy mógł się z nią zapoznać.

We wtorek w godz. od 8.00 do 11.20 obywały się pokazy filmowe połączone z prelekcjami i dyskusją. Młodzież gimnazjalna i nauczyciele mogli dowiedzieć się co jedzą i jak to wpływa na ich zdrowie, zaś uczniowie szkoły podstawowej poznawali zasady sprawiedliwego handlu. Wszystkie pokazy połączono z wyjaśnieniem, co to jest „Food security”, mamy nadzieję, że kolejni młodzi ludzie będą bardziej świadomi jak żyją. Kolejnym etapem naszego działania były spotkania z wychowawcami i dyskusje w klasach według wcześniej przygotowanego scenariusza. W ciągu tygodnia członkowie wolontariatu również prowadzili zbiórkę surowców wtórnych, które przekazywane są na cele charytatywne. Przed TEG 2014 powstała także strona na Facebooku – Edukacja Globalna w ZSM Nr 3 w Jaśle, zamieszczamy na niej wszelkie działania i informacje związane z EG. Strona została doceniona już jako przykład dobrej praktyki przez Organizację Rozwoju Edukacji w Warszawie. Nadal ją uzupełniamy, jednak serdecznie zapraszamy do przeglądnięcia naszych dokonań. Do najmocniejszych działań projektu możemy zaliczyć pokazy filmowe, audycję oraz powstanie strony. Te elementy najbardziej trafiały do uczniów, ponieważ są atrakcyjne jak i „na czasie”, według naszych odbiorców.

II KONKURS POWIATOWY EUROPEJSKO – GEOGRAFICZNY
„My w Europie – Cudze chwalicie, swego nie znacie”

W dniach 10 i 11 grudnia br. odbył II Powiatowy Konkurs Europejsko – Geograficzny „My w Europie – Cudze chwalicie, swego nie znacie” dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Konkurs składał się z dwóch części: quizu wiedzy ogólnej o UE, Europie, regionie, znanych osobach, kuchni, zabytkach oraz prezentacji multimedialnej, w której prezentowano wycieczkę po regionie jasielskim, Podkarpaciu lub polskie miasto.

Trzyosobowe zespoły uczniowskie z każdej szkoły spisały się na medal zarówno w quizie wiedzy, jak i prezentując prace multimedialne, które były bardzo ciekawe. Można było poznać historię, zabytki architektury i przyrody Biecza, Sandomierza, Jasła, Nowego Żmigrodu, Błażkowej, Osieka Jasielskiego, Podkarpacia. Jednak, jak każdy konkurs musiał zakończyć się ogłoszeniem wyników, które prezentują się następująco:

SZKOŁY PODSTAWOWE
I miejsce – Szkoła Podstawowa Nr 8 w Jaśle
II miejsce – Integracyjna Szkoła Podstawowa Nr 12 w Jaśle
III miejsce – Szkoła Podstawowa w Osieku Jasielskim
GIMNAZJA:
I miejsce – Gimnazjum Integracyjne w Osieku Jasielski
I miejsce – Gimnazjum Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaśle
II miejsce – Gimnazjum w Nowym Żmigrodzie
III miejsce – Gimnazjum w Błażkowej

MIEJSCA MŁODYCH, CZYLI JAKIEJ PRZESTRZENI POTRZEBUJE JASIELSKA MŁODZIEŻ.

W poniedziałek 30 maja 2015 r. w sali plenarnej Urzędu Miasta w Jaśle odbyła się debata pod tytułem „Miejsca młodych – jakiej przestrzeni publicznej potrzebuje młodzież”. Wydarzenie zostało zainicjowane przez uczennice Gimnazjum Nr 2 w Jaśle – Magdalenę Racławską i Wiktorię Dłużeń oraz Młodzieżową Radę Miejską Jasła.

Inspiracją do zorganizowania przedsięwzięcia była XXI sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży, do której rekrutują uczennice gimnazjum, oraz happening "pod Kotwica", czyli wywiady z młodymi mieszkańcami Jasła. Jego celem było przeanalizowanie wybranego miejsca w swojej przestrzeni lokalnej oraz zaproponowanie zmian i działań na podstawie uzyskanych rezultatów. Dziewczyny zdecydowały się na przeprowadzenie sondy, której wyniki zostały zaprezentowane podczas debaty. Na jej podstawie gimnazjalistki zasugerowały utworzenie w Jaśle klubu dla młodzieży, który stał się przedmiotem rozważań podczas poniedziałkowego spotkania.

W debacie wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta w Jaśle, Miejskiej Biblioteki Publicznej, Młodzieżowego Domu Kultury, Młodzieżowej Rady Miejskiej Jasła, Projektu Spontan, Powiatowego Młodzieżowego Centrum Wolontariatu MOC Wolontariatu oraz mieszkańcy Jasła. Nie zabrakło również tych, których sprawa dotyczyła najbardziej – jasielskiej młodzieży.

Wszyscy uczestnicy dyskusji zgodzili się, że młodzi ludzie potrzebują miejsca, które przede wszystkim sprzyjałoby ich osobistemu rozwojowi, motywowaniu do absorbowania otoczeniem oraz stymulowaniu zainteresowań, bo niewątpliwe jest, że młodzież ma już do tego potencjał.

Karolina Dłużeń

PROJEKT W RAMACH JASIELSKIEJ LIGI NAUKOWEJ Z LOTOSEM

W jakim stopniu jaślanie kierują się stereotypami i jak to wpływa na ich tolerancję?

Projekt realizowali uczniowie klasy I c – Anna Szot, Wiktoria Śliwa i Wiktor Czech pod opieką pani Ilony Dranki. Ich starania zostały docenione przez jury konkursu i zostali nagrodzeni III miejscem w kategorii projektów humanistycznych wśród gimnazjalistów.

Projekt składał się z wielu części jak ankiety, wywiady, mini debata, prezentacja wyników ankiet na portalach społecznościowych i w czasie przygotowanej wystawy ogólnodostępnej, przygotowaniu filmików, ulotek czy też plakatów. Wszystko to działo się wśród mieszkańców naszego miasta, ale i nie tylko, bo członkowie grupy projektowej ankietowali także Polaków tych mieszkających w kraju, jak i zagranicą.

Młodzież bardzo się zaangażowała w realizację poszczególnych zadań, ich zapał może zaowocuje kolejnym projektem badawczym, o którym wspominali pod koniec roku szkolnego. Będziemy czekać na jakieś wiadomości.

data
Ostatnia aktualizacja: 22-01-2016, 00:00:00; Opracowanie treści strony: Ilona Dranka