Przeskocz do treści
Strona istnieje 19 lat 3 miesiące 9 dni 15 godzin i 22 min.

Doskonalenie umiejętności podstawowych oraz zwalczanie przedwczesnego kończenia edukacji poprzez wielokierunkowe empiryczne uczenie się oparte na technikach teatralnych

2016-1-IT02-KA219-024165_7

Projekt Erasmus+ pt. „ELIOT” będzie realizowany przez 26 miesięcy od 1.09.2016 r. do 30.10.2018 r. przez Gimnazjum Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. I. Łukasiewicza w Jaśle. Jasielska szkoła jest jednym z siedmiu krajów partnerskich, które uczestniczą w projekcie. Kraje partnerskie to:

  • Włochy – Tarquinia – koordynator projektu
  • Grecja – Chania (Kreta)
  • Węgry – Délegyháza
  • Portugalia –Montemor-o-Velho
  • Holandia – Rotterdam
  • Wielka Brytania – Barrow-in-Furness
  • Polska – Jasło
mapa

Projekt E.L.I.O.T. – jest międzynarodowym projektem edukacyjnym opracowanym w celu poprawy poziomu podstawowych umiejętności łącznie z umiejętnością czytania i pisania poprzez wielokierunkowe empiryczne uczenie się oparte na technikach teatralnych (DiE). Projekt opiera się na założeniu, że skoro niski poziom podstawowych umiejętności utrudnia rozwój gospodarczy i ogranicza indywidualny rozwój zawodowy, osobisty i społeczny, w celu zwiększenia zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa niezbędna jest poprawa umiejętności czytania i pisania, a to z kolei powinno być sprzężone z nabywaniem kompetencji kluczowych (kreatywność, inicjatywa, umiejętności językowe, krytyczne myślenie, dialog i umiejętność pracy w zespole - także wielokulturowym) przez wszystkich uczniów, łącznie z tymi pochodzącymi z niefaworyzowanych środowisk. Te cele uczenia się mogą być skutecznie osiągnięte dzięki teatralnym technikom uczenia się opartego na praktycznym działaniu i aktywności. Celem projektu jest wprowadzenie efektywnego podejścia do motywowania uczniów do nauki i aktywnego uczestnictwa w życiu poprzez ambitne wybory edukacyjne nauczycieli. DiE jest innowacyjną i empiryczną metodologią, którą można stosować zarówno na przedmiotach humanistycznych, artystycznych oraz przyrodniczo – matematycznych. Nauczyciele podczas spotkań i szkoleń będą zdobywać wiedzę i umiejętności, które pozwolą im na prowadzenie tego typu zajęć. W projekcie przez dwa lata będzie uczestniczyła jedna klasa – obecnie klasa druga gimnazjum (20 uczniów w wieku 14/15 lat). Uczniowie tej klasy będą mogli poprzez różne formy działania i komunikacji aktywnie realizować różnorodne zadania projektowe a także odbywać mobilności fizycznie jak i wirtualnie.